Klachtencommissie
Het bieden van de beste zorg is altijd ons streven. Toch kan het voorkomen dat u over bepaalde zaken niet tevreden bent. In dat geval proberen wij uw klacht snel en op de best mogelijke manier op te lossen. Heeft u een klacht over onze zorg en/of dienstverlening? Dan horen wij dit graag. Bij BCM zien wij klachten namelijk als een middel om nóg betere kwaliteit te kunnen leveren.
In het geval van een klacht kunt u deze bespreken met uw contactverzorgende en/of het afdelingshoofd. Het is ook mogelijk om een klasco-formulier (bedoeld voor klachten, suggesties en complimenten) in te vullen. Deze kunt u aanvragen bij uw contactverzorgende, het afdelingshoofd en de receptie van Maarsheerd. U ontvangt vervolgens binnen 14 dagen een reactie van de betreffende leidinggevende. Om vergelijkbare situaties in de toekomst te voorkomen, wordt elke klacht besproken in het overleg van het managementteam.
Vertrouwenspersoon
Bent u van mening dat uw klacht niet naar tevredenheid is opgelost en komt u er samen met het afdelingshoofd niet uit? Dan kunt u een gesprek aanvragen met de vertrouwenspersoon van BCM, de heer ds. J. Huisman. U kunt de heer Huisman bereiken via het algemene telefoonnummer van BCM: 0599 – 568 800.
Klachtencommissie
Bent u hierna alsnog van mening dat uw klacht onvoldoende behandeld is? Dan kunt u schriftelijk een klacht indienen bij de klachtencommissie van BCM. Dit is een onafhankelijke commissie, waarvan de leden geheimhoudingsplicht hebben. De klachtencommissie stuurt u binnen 10 dagen een ontvangstbevestiging en informeert u over de vervolgprocedure.
De klachtencommissie is schriftelijk bereikbaar via Wiekedreef 2, 9501 EA Stadskanaal.